Zion: The Narrows... - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Sibren Berg - WaarBenJij.nu Zion: The Narrows... - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Sibren Berg - WaarBenJij.nu

Zion: The Narrows...

Door: Sibren

Blijf op de hoogte en volg Sibren

26 Mei 2016 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Dat was de tweede echt koude nacht. Deze keer waren we voorbereid. Helge heeft in de auto geslapen, Jonny en ik hebben de kou getrotseerd met twee of drie lagen dik in een warme slaapzak. 's Ochtends hebben we razendsnel alles ingepakt (want het was zo koud om dingen te doen met je handen) en zijn we naar Zion gereden. In de auto kwamen we erachter dat het die nacht bijna had gevroren (2 graden boven nul).

Ondanks dat we om 9 uur in Zion aankwamen, waren alle campings in het park en de omgeving al vol. We zijn uiteindelijk terechtgekomen in Hurricane op een hele prima camping voor niet al te veel geld. Er is zelfs een 'clubhouse' met pooltafel en gratis koffie. We hebben de tent opgezet en zijn direct weer naar het park teruggegaan om te gaan wandelen. We spraken daar met Paul, een vrijwilliger van het park die tips en advies geeft aan onwetende domme toeristen zoals wij. Hij raadde ons aan om vooral die middag nog The Narrows te doen, een wandeling waarbij je door het water waadt door het water van de canyon. De wanden van de canyon die komen steeds verder naar je toe als je verder loopt omdat de canyon daar kleiner wordt richting het begin van de canyon. Dit was erg leuk om te doen. We hebben daarvoor schoenen en een wandelstok gehuurd zodat we niet te koude voeten zouden krijgen en niet om zouden vallen. Dat wel heel fijn (beide). Soms het water namelijk tot boven je knieën met een behoorlijk harde stroming.
Na 2 uur zijn we omgedraaid en in 1 uur zijn we weer teruggelopen. Omdat we het toch wel een beetje koud hadden zijn we toen eerst naar de camping gegaan om te douchen en daarna zijn we een hapje gaan eten bij de plaatselijke Mexicaan. Daar stond ook basketbal op wat erg leuk was om te doen. De finales van de competitie zijn hier bezig (best of 7) en de Warriors (uit San Francisco) stonden 3-1 achter. Daar hebben ze vandaag 3-2 van gemaakt. Terug op de camping was het clubhouse helaas al gesloten (waar heb je het dan voor...?), dus hebben we buiten nog een kaartspelletje gespeeld.