Tuolomne Meadows + Bishop - Reisverslag uit Greeley Hill, Verenigde Staten van Sibren Berg - WaarBenJij.nu Tuolomne Meadows + Bishop - Reisverslag uit Greeley Hill, Verenigde Staten van Sibren Berg - WaarBenJij.nu

Tuolomne Meadows + Bishop

Door: Sibren

Blijf op de hoogte en volg Sibren

03 Juni 2016 | Verenigde Staten, Greeley Hill

Dit was de laatste dag dat ik echt in de Nationale parken zou zijn. Op de route naar Las Vegas slaap ik vanavond in Bishop zodat ik niet in één keer een hele dag naar Las Vegas hoef te rijden morgen. Op de weg Yosemite uit naar het oosten liggen de Tuolomne Meadows. Dat zijn hele mooie weides in de bergen, een soort vlaktes. Ik heb daar een korte wandeling gemaakt naar de huisjes van de eerste ontdekkingsreizigers die daar kwamen en de buurt verkenden. Er was daar ook een plek waar borrelend water uit de grond kwam (Spa Spring).
Daarna ben ik doorgereden naar Bishop via de 'scenic loop' bij June Lake. In Bishop slaap ik in een hostel dat gefocust blijkt te zijn op hikers/wandelaars. Er is een wandelroute, de Pacific Crest Trail die door de bergen gaat en veel hikers houden even pauze in Bishop. 's Avonds heb ik in een Texas Steakhouse gegeten, lekker Amerikaans.

Sibren

Welkom! Hier plaats ik geregeld updates over mijn reis. 10 mei - 6 juni: Verenigde Staten, San Francisco -> Las Vegas 7 juni ->: Rio de Janeiro

Actief sinds 25 Mei 2016