Yosemite #1 - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Sibren Berg - WaarBenJij.nu Yosemite #1 - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Sibren Berg - WaarBenJij.nu

Yosemite #1

Door: Sibren

Blijf op de hoogte en volg Sibren

01 Juni 2016 | Verenigde Staten, Visalia

De camping is er niet beter op geworden: vannacht naast het licht en geluid ook wat oorwurmpjes gehad. Niet erg om weg te gaan dus! Nog een bezoekje aan de Coca-Cola Freestyle en toen ben ik op weg gegaan naar Yosemite. Ik was daar om ongeveer 1030 dus ik had nog best veel tijd. Ik ben op mn gemak de zuidkant van het park gaan bekijken: Glacier Point. Ik ben bij het skigebiedje geweest en op Glacier Point zelf. En op de terugweg heb ik een wandeling van zo'n 45 minuten gemaakt naar Taft Point: een mooi uitzichtpunt.
Yosemite heeft me positief verrast. De watervallen zijn zo groot en mooi! En het is er niet maar één. Als je goed om je heen kijkt zie je er wel vijf of zes. Ik heb de camping geboekt die vrijwel het dichtste bij Yosemite in de buurt zit. Maar die blijkt alsnog een uur rijden te zijn. Tsja, dat is dichtbij in Amerika. Op de camping moet ik even zoeken maar dan vind ik Mac de eigenaar. De camping is er een in het bos met vooral heuvels. Ik kan toch nog het enige rechte stukje gras vinden om mijn tent op te zetten. Ik ben toen naar Groveland gegaan om te eten, op aanraden bij de Mexicaan daar. En daar was ik blij mee. Heerlijk gegeten daar!