Naar Grand Canyon + Grand Canyon! - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Sibren Berg - WaarBenJij.nu Naar Grand Canyon + Grand Canyon! - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Sibren Berg - WaarBenJij.nu

Naar Grand Canyon + Grand Canyon!

Door: Sibren

Blijf op de hoogte en volg Sibren

22 Mei 2016 | Verenigde Staten, Kingman

We waren erachter gekomen dat deze camping vlakbij 'Historic route 66' ligt en dat het maar 20 minuten zou schelen om die een stuk te volgen. We hebben zo'n 66 mijl op route 66 gereden met 66 mijl per uur. Het stelt eigenlijk niet zo veel voor, het is gewoon een snelweg. Vanochtend waren we nog eerder wakker geworden dan gisteren (vandaag 6.40) en we zaten om 7.55 uur in de auto. We waren om 11 uur op de camping bij de Grand Canyon (Ten X campground) en hadden nog veel mogelijkheden bij het kiezen van een plekje. Daarna zijn we naar het Grand Canyon National Park gegaan waar het wel heel erg druk was. We moesten uitwijken naar Parking lot B, waarvandaan we via de Rim Trail naar het Visitor Centre zijn gelopen. Ik had in mijn hoofd dat de Canyon smal en steil zou zijn. Maar in tegenstelling tot dat was de Canyon heel erg breed en uitgestrekt. Het was wel heel erg indrukwekkend om te zien. Alles is zo groot daar.

We hebben de Bright Angels Trail een stuk naar beneden gelopen (1.5mile resthouse). Daarna zijn we naar de camping gegaan en hebben we gegeten met de nieuwe pan. Dat duurde wat (veel) langer dan verwacht vanwege aardappelenwaterII dat niet wilde koken maar we waren net op tijd om weer terug te gaan naar het park en de bus te nemen naar Hopi point waar een mooie zonsondergang zou zijn. En dat was het! We besloten op de terugweg te lopen maar dat bleek een slecht plan: na 15 minuten stopte er een ranger met de auto die zei dat we maar in moesten stappen. Hij heeft ons bij onze auto afgezet. Veel beter dan die overvolle bussen waar je 20 minuten op moest wachten! ;)

Terug op de camping hebben we een kampvuurtje gemaakt (Jonny vooral) en zijn we bijtijds gaan slapen.

• 25 Mei 2016 - 09:57

Nel De Jong:

Ha Sibren,
    Leuk dat je reismaatjes hebt gevonden. En ook leuk dat je een kort verslagje schrijft. Het blijkt dat je al heel veel hebt gezien. Het zinnetje: "Alles is zo groot daar." heb ik ook al van andere mensen gehoord. Geniet nog van de rest van je reis.
    Groeten, Nel